Kabbalah
Ősi misztikus tudomány.Tanítása szerint minden mindennel összefügg, minden valaminek a következménye, (Ok-okozat törvénye) Vallja, hogy az ember a fizikai világnak csak 1%-át látja, a többi 99% a spirituális tartományban van. Mindig csak egy részét érzékeljük a világ történéseinek. Pl.látom, hogy megérkezik a villamos, de nem látom mikortól, honnan jött, mennyi ideig tartott az útja, és hová tart. Ezeket csak időbeli ottlétem esetén észlelhetem, pont ebben az időpontban nem. Tehát a Kabbala az időt tekinti hátráltató tényezőnek.
Az igazán lényeges dolgokat érzékszerveinkkel nem láthatjuk, mert erősebben kötődünk a fizikai világhoz, mint a szellemihez. Ebből a szempontból érzékeink (látás, hallás, ízlelés, szaglás, tapintás) meglehetősen korlátozottak. Fejleszthetjük azonban lelki képességeinket ( mert vannak szép számmal, csak jó helyen kell kutatnunk spirituális síkon ).
Nem a tudás felhalmozásával, sem a társadalmi hierarchián való feltörekvéssel, és nem is a másokon való uralkodásban kell keresnünk a megoldást. Saját belső világunk tudatos megélésén át vezet az út a tökéletesedés felé. Adjunk, ha kapni akarunk, szeressünk, hogy szeressenek.
Minden élőlény, sőt az élettelen világ is más és más módon érzékeli a világot. Az ember az öt érzékszervén át másképp fogja fel helyzetét, mint egy növény vagy ásvány a saját környezetét és lehetőségeit. Spirituális síkon egyforma rezgéseket kapunk, de különbözőképpen fogjuk fel, dolgozzuk át, és vetítjük vissza.
KABBALA ÉS A SZÁMOK
A Kabbala tana szerint a világegyetem 22 betűn át teremtődött. E betűkhöz számokat rendelve jutunk el minden létező dolog jellemzéséhez. Minden betűhöz egy számot rendelnek, majd ezeket összeadva leredukálják egyjegyű számmá. Minden számnak misztikus jelentőséget tulajdonítanak. Például nevünkben a számok értékei megmutatják a Tarot Nagy Árkánumának (Széfer Jecírá alapján készült) lapjain keresztül az egyénre jellemző tulajdonságokat. A családnév jelzi a család feladatait, a keresztnév pedig rámutat az egyén feladataira, életminőségére. Ha nevünket másképp írjuk, mint ahogy kiejtjük, akkor a fonetikus leírást vesszük figyelembe. Sorsfeladatainkat leginkább abból a névből állapíthatjuk meg, amelyiken a legtöbbször szólítanak, becéznek bennünket.
A betűk számokká alakítva :
a = 1 h = 8 o = 60 v = 400
b = 2 i = 9 p = 70 w = 500
c = 3 j = 10 q = 80 x = 1000
d =4 k = 20 r = 90 y = 10000
e = 5 l = 30 s = 100 z = 100000
f = 6 m = 40 t = 200
g =7 n = 50 u = 300
Ez a gematria szabálya. Ezzel a szavak számokká kódolhatók, velük matematikai műveletek végezhetők, majd visszaalakíthatók. Az eredeti temészetesen héber betűkre vonatkozik,emiatt eltérések lehetségesek.
A számok jelentése
0 - Az ősköd
1 - A teremtés, a teremtő. A lényegre törés, a hatalom.
2 - A nőiség, az egyesülés, a megtermékenyülés. Az ellentétek, a mozgás.
3 - Szerencsét hozó mágia. A férfias-nőies elemek közötti bizonytalanság. A család és a gondviselés.
4 - A természet rendje, az elemek, az égtájak. A szilárdság, a zártság.
5 - A természeti ember, az emberi temészet. Az egyensúly. Az uralomra törekvés. Az ördög.
6 - Házasság, családi élet, nőiesség, háziasság. Az egyensúly, egy választási dilemma.
7 - Mozgás, dinamika, főleg lelki tekintetben. A kozmosz száma. A szentség.
8 - Az egészlegesség. Az utolsó lehetőség ( figyelmeztetés ). Az igazság.
9 - A lelki aktivitás. A jó győzelme.
10 - A mindent magába foglaló, a beolvasztó. Visszatérés valahová.
11 - Az újrakezdés.
Ha a számok leredukálása közben jelentkeznek az alábbi kétjegyű számok akkor azoknak külön jelentőségük van , tehát e szerint vegyük figyelembe.
• a 14 a segítségnyújtás szimbóluma;
• a 17 egy szimbolikus balszerencsés szám, de lehet, hogy ez csak egy kis kabbalista játék a számokkal;
• a 18 ellenben szerencseszám;
• ahogy a 19 is a szerencsét jelképezi;
• a 21 egy új életszakasz szimbóluma (3x7);
• a 22 szimbolizálja a gondolkodás folyamatát;
• a 27-et szerencsét jelentő számnak tartják, hasonló értelemben, mint ahogy a 3-at;
• 29 ezüst szerepel a keresztény szimbolikában. Ez az a legnagyobb összeg, amit egy ember érhet, hiszen Júdás Jézust az ellenségeinek 30 ezüstért adta el.
• A 31 a kabbalisztikus száma az El-nek (az istennek): E = 1, L = 30;
• a 32 a szív szimbóluma;
• a 33 a gyász jelképe. A Kabbalában a gyász: A B e L. A = 1, B = 2, L = 30;
• 33 éves volt Jézus, amikor meghalt,
• a 36 szimbolizálja a misztikus-kabbalisztikus héber istennevet: EloaH;
• a 65 és a 67 is a héber istennevet jelképezik;
• 73 a bölcsesség száma;
• szent számok a 90 és a 100.
Az alábbi számokról a püthagoraszi iskola azt állítja, hogy a természetben mindent belőlük lehet levezetni. Ezek a számok a következők:
3 9 15 45
4 16 34 136
5 25 65 325
6 36 111 666
7 49 175 1225
8 64 260 1080
9 81 369 3321
Hét alap számítási módszer létezik, melyekből kettőt szeretnék bemutatni. Az első és a legtöbbet használt az úgynevezett "egyszerű-", ahol a héber betűk számértéke - a Szináj-nál megadott érték - és ezek összeadásával jön ki a szó számértéke:
Az utolsó öt betű (500-900-ig) a szóvégi betűk, amelyeknek néha ugyanaz az értékük, mint a nem szóvégi megfelelőjüknek.
Nézzünk példát mindkét esetre:
"Mózes"
"és elküldelek"
Mózes mesterünk nevének számértékében benne van az utasítás, amit az Örökkévalótól kapott: "És elküldelek, hogy kihozd népemet Egyiptomból!"
Most nézzünk olyan példát, ahol a szóvégi betű (szofit) értéke azonos nem szóvégi megfelelőjével:
"Ábrahám"
"pusztában"
Tehát Ábrahám ősapánk nevének értéke utal arra, hogy el kellet hagynia szülőföldjét, hogy a pusztában vándorolva eljusson Izraelbe.
A második gemátriai módszer a "kicsinyített-" (kátán), ahol a számok értéke ugyanaz, mint az előbb csak nincsenek tízesek és százasok, hanem csak 1-9-ig: